CRM OptikDoDomu

Komplexní CRM řešení na klíč pro oční optiku.

Logo OptikDoDomu

REALIZACE

1 rok

ROK

2014

OptikDoDomu s.r.o.

Česká firma, která na trhu funguje již od roku 2010. Navrhuje vlastní značku brýlí s názvem Icona, kterou koupíte jen v jejich kamenných očních optikách nebo skrze optické poradce. 

Disponuje 9 kamennými prodejnami a více než 250 optickými poradci působící po celé ČR, kteří na zavolání přijedou k Vám domů a brýle si tak můžete vyzkoušet v pohodlí domova.

Zadání

Realizace CRM na míru potřebám a interním procesům ve firmě, které jsou velmi specifické. Důležitou roli hraje synchronizace dat mezi více systémy - e-shopem, účetním systémem, bankou a dalším používaným softwarem třetích stran. Důraz byl taktéž kladen na jednoduchost a rychlost ovládání, zefektivnění procesů a automatizace.

Klára Seidlová

Tím, jak jsme jako společnost rostli a přibývalo zákazníků, objednávek, zaměstnanců a hlavně veškeré práce a dat kolem toho všeho, bylo potřeba nastavit určité procesy. Společně s Úspěšným webem jsme vymysleli jeden modul za druhým a implementovali je do CRM řešení tak, aby to celému našemu týmu vyhovovalo. Spolupráce probíhá prakticky dodnes, stále je co vylepšovat a posouvat dál.

Klára Seidlová

jednatelka společnosti

Synchronizace dat
mezi CRM a e‑shopem

Pravděpodobně nejdůležitější částí realizace bylo správně propojit data mezi e‑shopem a CRM. CRM, jakožto centrální úložiště dat, musí mít ponětí o zákaznících, produktech, objednávkách, fakturách, reklamacích a dalších informacích, které musí poskytnout do e‑shopu. Zpátky z e‑shopu do CRM pak musí odcházet data o nových registracích uživatelů, jejich objednávkách, ale i případných reklamacích. To vše bylo ke spokojenosti klienta integrováno.

Pizza

Integrace FIO banky a pokladny

Práce s financemi je až na prvním místě. V projektu došlo k přímému propojení s FIO bankou, ze které jsou automaticky stahované bankovní transakce a ty jsou párovány automaticky dle VS na konkrétní objednávky z e‑shopu nebo jsou evidovány formou pohledávek a následně ručně likvidovány.

Samozřejmostí je i obsloužení hotovostních plateb na kamenných pobočkách, těmi lze opět platit objednávky a následně z CRM odesílat do účetního systému. Pokladní systém je součástí CRM systému, není tedy nutnost platit licence účetního systému pro každou z kamenných poboček.

integrace FIO banky

Prozákaznický přístup

Spokojený zákazník není jen ten, který si jednou objedná a zaplatí. Ale především ten, který se bude i po delší době cítit komfortně, když bude potřebovat například vyřídit reklamaci, jenž může podat skrze svůj uživatelský profil na e‑shopu. Taková reklamace automaticky přichází i do CRM systému, do modulu k tomu určenému. Vyhrazení pracovníci mohou s reklamací pracovat a jednoduše ji vyřídit tím, že ji schválí nebo zamítnou, dopíší poznámky a informují nazpátek zákazníka. Informování probíhá formou e-mailu, SMS a uložení informace v uživatelském profilu na e‑shopu.

Prozákaznický přístup
Petr Seidl

Z mého pohledu bylo docíleno perfektní centralizace a zpřístupnění všech důležitých dat, jak pro e‑shop, tak pro naše spolupracovníky. Díky CRM jsme schopni obsloužit více zákazníků a zároveň minimalizovat chybovost v jednotlivých zakázkách. Chválím 😉

Petr Seidl

jednatel společnosti

Optičtí poradci

Zpřístupnění části CRM systému velké skupině spolupracovníků - optickým poradcům. Bylo potřeba systém nadimenzovat tak, aby dokázal v reálném čase obsluhovat stovky spolupracovníků, kteří chtějí vyřizovat své objednávky a obsluhovat zákazníky. Zároveň chtějí mít k dispozici veškeré produkty, které společnost nabízí a spravovat si obsah svého kufříku - toho, který obsahuje vybrané typy brýlí a berou jej osobně na schůzky se svými zákazníky.

Pohoda

Provizní systém

Provizní systém, tedy přehled všech získaných provizí, požadavků na vyplacení a samotné vyplacení jsou vše potřeby taktéž optických poradců, kteří provize získávají za vyřízené objednávky. V CRM tak mají přehledně zobrazený stav svého konta a mohou kdykoliv požádat o vyplacení provizí na svůj účet. Kompletní historie všech pohybů provizí se vede v provizním deníku.

Provize

Řízení firemních procesů

Kromě výše zmíněných bodů obsahuje CRM i další moduly, jako je například vyřizování objednávek. U těch bylo potřeba, oproti jednodušším e‑shopům, myslet na to, že se objednávka brýlí často stává ze dvou částí - obrouček a brýlových skel. Případně pak dalších parametrů, jako jsou povrchové úpravy a tloušťka čoček. Součástí objednávky bývá i přiložení lékařského předpisu. Se všemi těmito údaji pak pracuje několik vyhrazených spolupracovníků přímo v rámci CRM rozhraní - od příjmu objednávky, po broušení čoček, až po jejich vyřízení ve formě odeslání přepravní službou.

Dalsi procesy

Google Datastudio

S velkým množstvím informací roste i potřeba je přehledně interpretovat a zobrazovat. Z našeho pohledu je ideálním nástrojem Datastudio od společnosti Google, který rádi do našich řešení integrujeme. V tomto případě dochází k automatické synchronizaci nejen finančních dat na denní bázi a díky tomu lze jednoduše stavět přehledné grafy ziskovosti za určité období, konkrétní prodejny, konkrétního optického poradce a další.

Zajímavostí je pak vyhrazený přehled obratů pro danou prodejnu. Vedení společnosti pak má k dispozici přehledné grafy a tabulky s kompletním přehledem obratů, objednávek, zákazníků a dalších. To vše lze dávat do souvislostí například s návštěvností webu, počtů návštěv optických poradců apod.

Redakční systém

Měření zraku

Společnost v poměrně nedávné době přišla i s možností si nechat zrak změřit kvalifikovaným optometristou na svých kamenných pobočkách. V minulosti zde byla možnost si nechat měřit zrak i v mobilní vyšetřovně, která za zákazníky dojela, což byl na českém trhu unikátní přístup.

Na měření zraku je potřeba si zarezervovat termín a vybrat kamennou prodejnu skrze web OptikDoDomu.cz. Tuto informaci následně dostává CRM systém a vyhrazený pracovník toto měření schválí. Tím dojde k blokaci termínu, potvrzení a informování zákazníka. Jednoduché a rychlé.

Měření zraku

Neustálý rozvoj

Jelikož je vývoj, provoz a následný rozvoj informačních systémů kontinuální a nikdy nekončící práce, tak už v době psaní tohoto textu je výčet všech modulů a funkcí CRM řešení nekompletní. S tím, jak roste společnost nebo se proměňuje podnikání samotné a vznikají nové požadavky na funkčnost, tak je z naší strany pružně reagováno a modulárně dodáváme další a další části, které jsou vždy na míru tvořeny tak, aby zajistily maximální komfort a usnadnění.

Redakční systém
Zkuste nás
Postavme spolu unikátní projekt a ukažme Vaší konkurenci záda.
Poptat projekt